24 Mart 2011 Perşembe

Mantarli Lazanya

Malzemeler:
12 adet lazanya
1/2 kilo mantar
1 demet yesil sogan
rendelenmis kasar
karabiber,
kirmzi biber,
tuz

Basamel Sos:
2 yemek kasigi un
2 yemek kasigi margarin
2 su bardagi sut
1 cay kasigi tuz
1 cay kasigi karabiber

Yapilisi: Lazanyalari, kaynamis tuzlu suya atip, makarna gibi hasliyoruz.
Ic harci icin; yesil sogani sivi yagda biraz kavuruyoruz, yikayip slas olarak dogradigimiz mantarlari soganlar olmeden uzerine atip, kapagini kapatmadan kavuruyoruz.Bir sure sonra mantarlar sulanacaktir,bu suyunu cekince baharat atip altini kapatiyoruz.
Basamel Sos icin; un ile margarini birlikte un kokusu duyuncaya dek kavuruyoruz. Uzerine sut ilave edip, kaynayincaya kadar orta ateste karistirarak pisiriyoruz.
2 adet lazanya sigabilecek kadar buyuklukte bir borcami yagliyoruz. 2 tane lazanyayi yan yana koyup, uzerine biraz kasikla basamel sosunu surup, bir miktar ic harcimizdan koyuyoruz. Lazanya yapraklari bitene dek, bu isleme sira ile devam ediyoruz. En sondaki lazanyanin uzerine de kalan sosu ilave edip firina veriyoruz.Uzeri kizarmaya yakin kasar rendesi ilave edip, ustu kizarana kadar pisiriyoruz. Dilimleyerek servis yapiyoruz.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

saol canm bende bu tarifi bekliyordum,ekledigine sevindim gorusmek uzere...

Ozlem dedi ki...

2 defa lazanya yaptım. İkisi de istediğim gibi olmadı. Seninki çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

yedirenk dedi ki...

bayılırım ben bu lezzete sizde süpper yapmışınız ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAGLIK BLOGUNU DAHA TAM OKUYAMADIM AMA BAKICAGIM TARİFLERİN BULGUR KÖFTESİNE KADAR GELEBİDİM COK GÜZEL SEVGİLERİMLE

Sanattryemek dedi ki...

ozlemcin denemeni tavsiye ederim bu tarif cok guzel oluyor

sevgili yedirenk makarnali boregi sevmem ama bu baska bisey.super bir lezzet bende gec kesfedenlerdenim

sevgili selinka beyenmenize sevindim herzaman ziyaretime beklerim

yemekbiraşk dedi ki...

lazanyayı arada bir bende yaparım eline sağlık
ingöl köfteleri için kabartma tozu olurmu bilmiyorum birbirlerine yakın olsalarda karbonat farklı olucaktır diye dşnüyorum:)
sevgilerimle..

PaSaSofraM dedi ki...

slm önce güzel yorumlariniz icin cok tsk.ediyorum.
Gercektende dediginiz gibi mutfakta sinir yoktur bende mantarli lazanya hic yemedim görmedinda:) mantari cok severim benimde denemem lazim:)

anneanneninemekleri dedi ki...

Lazanya nefis görünüyor ellerinize sağlık,sevgiler

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
Tek Parça izle
Tek Parça izle
tost makinesi
döner makinesi
çay kazanı
Endüstriyel Mutfak
sanayi tipi mutfak
çay makinesi
remtamutfak.net
Döner Makinası
çay kazanı
çay makinası
tost makinası
ızgara
endüstriyel mutfak
Tek Parça izle
Tek Parça izle
cerciko.com

Takip Ettiklerim