13 Mayıs 2011 Cuma

Ozbek Mantisi

Ozbek yemeklerini daha once tadanlar da bilirler ne kadar guzel olduklarini, bu manti da onlardan biri. Gecenlerde sevgili ozbek arkadasim Nargiz ile manti yaptik. Harika bir lezzet gercekten bizim mantilara gore cok daha buyuk,tadi ise bir o kadar leziz...Arkadasima burdan bir kez daha tesekkur ediyorum bu harika manti ile bizleri tanistirdigi icin.

Ozellikle de buharda pisiyor olmasi, daha bir lezzetli olmasini sagliyor sanirim. Ozel bir tenceresi var buharda pisirmek icin. Arkadasimdan tarifi aldiktan sonra bir de kendim denedim. Fakat benim buhar tencerem yoktu. Bende buyuk bir tencerede kaynayan suyun uzerine, tencerenin agizina oturacak sekilde bir suzgec yerlestirdim. Bu suzgecin icine mantilarimizi koyup, agzina tencerinin kapagini kapatip altta kaynayan su ile buharda pisirdim ve yine cok guzel oldu.
Hic bir sekilde mantilar su ile temas etmemeli. Pistikten sonra firca ile zeytin yagini surup,servis ediyoruz.Yanina sarimsakli yogurt cok yakisiyor.
Manti hamurunun yapilisi, bizim mantilarimizin hamuru ile ayni,su,yumurta,un ve tuz. Ic harci ise biraz farkli, kup kup dogranmis patates ve sogan var kiymanin icinde. Hamurumuzu bezelere ayirip oklava ile buyuk yuvarlak aciyoruz ve buyuk kareler seklinde kesiyoruz. Ic harcini koyup, karsi uclarini birlestiriyoruz. Buraya kadar bizim mantimiz ile ayni sekli, bundan sonra ise kenarlarinida birbirinin uzerine gelecek sekilde yapistiriyoruz, resimde de goruldugu gibi ortaya bu muhtesem lezzetin parcalari cikiyor. Sonrada bunlari buharda pisiriyoruz
afiyet olsun

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Hayırlı sabahlar
Ziyaretin ve yorumuna teşekkürler arkadaşım Özbek mantısı (Özbeklerin deyimiyle mantu) benim burada çok özbek arkadaşım dostum var ve yıllardır yaparlar böyle değil ben onların yaptıkları şeklini bloğumda da yayınlamıştım iç harcı da yapılış şeklide çok farklı olmuş sizin arkadaşınızın mantısının ilk kez böylesini gördüm sanırım yöreleri farklı???
bunun katlama şekli daha basit ve içinde de patates var denemeliyim diye düşündüm paylaşım için teşekkürler
sevgiler

PaSaSofraM dedi ki...

merhaba arkadasim nekadar degisik bir manti bu ilk defa gördüm:) ellerine saglik cokda güzel görünüyor

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım çok değşik geldi bana mantınız.harika görünüyor büyük yapılması da işime gelir çabuk biter:)
hayırlı günler afiyet olsun.

yemekbiraşk dedi ki...

kapanış şekli farklı olmuş sanırım lezzeti süperdir..
afiyetle..

Ozlem dedi ki...

Afiyet olsun, ozbek mantisinin methini duydum. Ama bu farkliymis benim duydugumdan. Yapanin ellerine saglik.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık buharda pişirmek harika bir fikir mutlaka denemek isterim sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Çok değişik ve bir okadar da güzel bir tarif ve görüntü. Senin de arkadaşının da ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

immmm harika gorunuyor olsada yesek simdi.sevgiler..

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

canım mantı çekiyordu yarın yapacaktım ama özbek mantısı hiç yememiştim gezerken bloklarda gördüm, bu tarifi denemek istiyorum eline sağlık canım....

Sanattryemek dedi ki...

Degerli yorumlariniz icin, hepinize ayri ayri tesekkur ederim arkadaslarim
sevgiler

Gezi/yorum... dedi ki...

Mantının iç malzemesi bol haliyle çok lezzetli olduğu belli oluyor.. :)

Unknown dedi ki...

ben de daha önce bu şekilde katlanan bir mantı görmemiştim. Aslına bakarsan da resimlerlerden de anlamadım. Ama görüntü süper ellerinize sağlık sevgiler

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com

Takip Ettiklerim